ÁSZF

 

Adatvédelem, Adatkezelés

 

A Vevő a regisztrációjával hozzájárul ahhoz, hogy az Adatkezelő (Kavallo Lovas webáruház) a megrendelés lebonyolítása céljából a megadatott adatokat felhasználja. Az Adatkezelő a Vevő adatait nem adja ki harmadik személynek, az adatokat bizalmasan kezeli. Kivéve a szállítás teljesítésekor, a szállító cégnek a szállítás teljesítéséhez szüksége van a Vevő adataira. Az adatokat a szállító alvállalkozónak is kötelessége harmadik személynek nem kiadni és bizalmasan kezelni. Adatai kezelésekor az 1992. évi LXIII. Tv. rendelkezési alapján az Adatvédelmi Törvénynek megfelelően járunk el. 

Az Adatkezelő a Vevő által megadott adatok hitelességét nem ellenőrzi, ennek felelőssége a Vevőt illeti meg.

 
Szavatosság, jótállás
 
 
Kellékszavatosság
 

A webshopot üzemeltető vállalkozás hibás teljesítése esetén a Felhasználó érvényesítheti kellékszavatossági igényét a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. Kellékszavatossági igények: - kijavítás, - kicserélés, - ellenszolgáltatás, - Felhasználó a hibát a Vállalkozás költségére kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja, - szerződéstől való elállás. Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem késöbb, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni.

A gyártó mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha – a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy – a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy – a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A Gyártónak vagy a Forgalmazónak elegendő egy okot bizonyítani a mentesüléshez.

Termékszavatosság:
 

A termék hibája esetén, a Felhasználó termékszavatossági igényt érvényesíthet. Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig,  nem rendelkezik a gyártó által adottt leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényét kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania. A gyártó (forgalmazó), akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy: a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

Jótállás:

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet.

Szolgáltató nem tartozik jótállással, illetve szavatossággal a természetes elhasználódásból származó, továbbá olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.

 

Szavatossági igény esetén történő eljárás:

A szerződés megkötésének bizonyítása számlával. A vállalkozás a bejelentett jótállási vagy szavatossági igényről jegyzőkönyvet vesz fel. A jegyzőkönyv másolatát a Fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani. A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

 
Panaszkezelés, jogérvényesítés

 

Tájékoztatjuk, hogy Önnek joga van velünk szemben panasszal élni. Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

A vállalkozás székhelye szerinti Békéltető Testület:

Fejér Megyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22- 510-310
Fax: 06-22- 510-312
E-mail: fmkik@fmkik.hu

Elállás
 
 

45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
20. § Az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg. Olyan üzlethelyiségen kívül kötött és távollévők között kötött szerződés esetén, amely szolgáltatás nyújtására irányul, ha a 13. § vagy a 19. § szerinti nyilatkozat megtételét követően a teljesítés megkezdődik, a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli felmondási jog illeti meg.
(2) A fogyasztó az (1) bekezdés szerinti elállási vagy felmondási jogát
a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén
aa) a terméknek,
ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,
a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától;
b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától
számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.
(3) A (2) bekezdés a) pontjában foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e §-ban meghatározott elállási jogát 
szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.
10. A fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jogra vonatkozó tájékoztatás elmulasztásának jogkövetkezménye
21. § (1) Ha a vállalkozás a 11. § (1) bekezdésének i) pontjában meghatározott tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget, a 20. §     (2) bekezdésében meghatározott elállási határidő tizenkét hónappal meghosszabbodik.(2) Ha a vállalkozás a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő lejártát követő tizenkét hónapon belül megadta a fogyasztónak az (1) bekezdésben meghatározott tájékoztatást, az elállásra vagy a felmondásra nyitva álló határidő az e tájékoztatás közlésétől számított tizennegyedik napon jár le.